Prata politik

by Redaktionen on 09 september 2010

in Blogg, Val 2010

Idag på t-banan pratade jag med två ungdomar som såg att jag hade min partijacka på mig. Den ena var en hängiven anhängare av våra idéer och den andra tillhörde den andra sidan. Vi började med att prata om vilka partibroscher och reklamer som var snyggast och kom sedan in på djupare vatten. Efter en intressant diskussion några stationer så gick jag av för att fortsätta med valarbetet.

Ju närmare valdagen kommer så märker jag att allt fler för att inte säga alla vill diskutera och prata poltik. Det är just det som är viktigt och som är en del av vår rörelse att människor är intresserade, tar del av och påverkar genom politiken. De politiska visionerna som handlar om vilket samhälle våra barn ska växa upp i tillsammans med mer konkreta lösningar på olika problem som vi har gemensamt är något som jag tror är viktigt för de allra flesta.

Det finns inget speciellt fint med att inte vara politiskt intresserad, det är varken ”bättre” eller ”friare” att välja med plånboken än med tankar, engagemang, debatt och valsedlar. Politik handlar också om så mycket mer än olika personer; det handlar om i vilken riktning vi vill ta samhället, i Bromma och i Sverige. Den riktningen bestämmer vi tillsammans nu och fram till valdagen och därefter ser vi fram emot att ha flera verktyg att verkligen genomföra ett rättivsare Sverige där det finns fullt tonåringar med idéer som inte bara lyssnar utan också vågar ifrågasätta.

/Patrik

Bloggat: Peter Andersson om ”mätningseländet”, De rödgröna alternativet i Stockholm, Marika om ”Världens dyraste jobbpolitik?”. Mats Engström skriver om Maud Olofssons låga klimatambitioner.

Läs även andra bloggares åsikter om , , eller annat intressant.

Ännu mer finns att läsa på Netroots.

[Bli först med att kommentera!]

Previous post: Borgarna har sålt ut Stockholm billigt

Next post: Moderaternas smutsiga valrörelse – ljug och förbannad dikt